tisdag 30 juni 2009

Underbara sommarvärme !

Hej här har vi ett underbart väder, det började lagom till vår semester och har hållit i sig sedan dess... vilken tur vi har!
Jag tror att medeltemeraturen har legat på 22 grader celsius, idag har vi 27,6..!
jag har inte varit förbi min sida på ett par dagar, vi har passat på att vara i vår sommar stuga som ligger bredvid Vänern, Sveriges största sjö. Det har varit jätte skönt, ca 22 grader i vattnet, bra bad temeratur *ler*
Våra tonåringar har möjlighet att gå ner till vattnet själva för trädgård gränsar till sjön, ca 25 meter från stugan.
Vi har ju lyckats bränna upp oss också.. att man aldrig lär sig..tyckte att vi höll oss i skuggan (det var ju alldeles för varmt i solen!)

Att sitta ner och göra kort har det ju inte blivit så mycket med men lite på kvällarna har jag ju inte kunnat slita mig ifrån *ler*
Har tänkt göra några kort till min kusin som var snäll och lånade ut sin stora bil till oss när vi var för många i vår lilla... hon ville ingen ersättning ha och det känns allt bättre att få ge bort något som jag tror hon skulle uppskatta!

Här är det första kortet jag knopat ihop:
Flickan och pojken kommer från hänglar den gröna växten samt ''vägvisaren'' kommer från Magnolia det gör även texten och bryggan.
Var hos Magnolia i deras butik i torsdags och shoppade loss, så roligt!!
Hittade massor av roligt, även det designark som jag använt til bakgrund
som heter Citronella waves.


Har ju använt spellbinders förstås... gjorde en kul grej med den på insidan där man kan sätta fast en peng om man vill eller bara låta den vara som dekoration.









Det var allt för denna gången vilket blev hur mycket som helst... ett långt inlägg!
Ps Var inne på min blog och kollade översättningen till engelska det ser inte klokt ut när den översätter rakt över... *lol* jag hoppas ni förstår vad jag skrivit...
Hoppas att ni har det bra!
Kram Annacarin


5 kommentarer:

dolcreations sa...

Thank-you so much for visiting my blog. I have put myself as a follower! I love this Magnolia card. I am just waiting for my summer 2009 from Magnolia. I hope it comes soon!
Christine

Hanna sa...

Hej Annacarin,
vilket härligt sommar kort du gjort!
Fina färger och du har placerat och kombinerat stämplarna på ett väldigt fint sätt.

Är det okej om jag länkar till dig från min blogg?

Ha det bra i sommarvärmen! :o)
Kramar från Hanna

Marie-Louise sa...

Hej! Va skoj att du hittat till mig :) Alltid kul med uppmuntrande kommentarer och det är ju extra skoj att "nykomlingar" ger sig till känna ;) ;) Jag är inte superaktiv på pysselfrontem för tillfället...men som jag skrivit-jag kommer igen!! Jättefina grejer här med, jag lär återkomma. Ha en fortsatt skön semeseter, en annan ska jobba 1 vecka till innan ledighet. Kram från Marie-Louise

Andrea, sa...

Another wonderful card, the images are so cute and I love the little scene you have created. Fabulous colouring of the images

Yvonne Hagane sa...

WOW! Jeg er imponert!! Så utrolig stilig kort!
Nydelig fargelegging og så flott sammensatt.
Klem fra Yvonne.